Sider

søndag den 1. januar 2012

Et tilbageblik og et kig fremad

Nu er det vist tid til at kigge tilbage på 2011

Året startede godt, og jeg glædede mig virkelig til den første rigtige stævnesæson med Shuma og for Blackies vedkommende, at hun kunne løbe senior.
Vilhelmsborg var det første strævne for vores vedkommende, og hundene gjorde det så godt. Shuma fik den ene dag hendes første oprykning i ag1 og den anden dag, den første i sp1. Målet for 2011 var at Shuma skulle rykke op i klasse 2 i DcH og få en oprykning i i ag1 og en i sp1 i DKK. Så allerede her, så jeg målet blive nået forholdsvis hurtigt, for jeg havde planer om mange stævner, men sådan gik det ikke!
Der skete en masse ting i mit liv, som gjorde at jeg gik ned med en depression i slutningen af April. En praktikplads, der gik langt over mine grænser, og jeg formåede ikke at sige fra, en farfar der blev så syg af Alzheimer, at han måtte på plejehjem og døde lidt over en måned senere og mange andre ting, væltede min verden.
Jeg havde tilmeldt Shuma til Maxi zoo cup, men da jeg flere gange endte med at komme grædende i mål, måtte jeg indse at det ikke ville blive til alle de stævner jeg havde planlagt. Jeg var simpelthen så frustreret over at jeg ikke formåede at hjælpe Shuma det hun havde brug for, da jeg ikke en gang formåede at holde styr på hvor på banen jeg selv var. Jeg syntes på ingen måde at Shuma havde fortjent dette, så derfor har stævne deltagelsen i 2011 ikke været så stor. Vi har trænet lidt, men heller ikke så meget, som vi plejer at gøre, af samme grund. Hver gang jeg synes at nu gik det fremad med mig, kom der noget nyt, som væltede mig af pinden.
Men trods det, så har Shuma da fået en del oprykningspinde i både DcH og DKK, men vi er stadig i klasse 1, hvilket jeg er rimelig glad for. Blackie har løbet et par senior stævner og hun har det bare så sjovt. Det er ikke altid hun hører efter, men sådan har det jo altid været, så intet nyt der.
Så nu ved I hvorfor at jeg ikke har været så meget afsted sidste år, og mange af jer har da også spurgt til hvorfor jeg ikke har været ude, og det har jeg været glad for, da jeg regner med at det er fordi at i har savnet mig :-)

Nu er det vist tid til, at kigge fremad. De sidste dage inden nytår, tilbragte jeg på Fyn. Jeg vil gerne have en hvalp efter Theo. Jeg har prøvet at arbejde med ham og jeg synes virkelig at han er en lækker hund, som har hovedet med sig. Han skulle have besøg af en tæve fra Tyskland, som langt ude har nogle af de samme linjer bag sig, som Shuma har, til parring. Min første indtryk af hende, var at hun er en tæve, som er ligeglad med alt omkring hende og jeg var faktisk lidt i tvivl om hun var "doven" eller om hun virkelig havde en tænd og sluk knap der sagde spar 2! Men efter at have set hende arbejde, så måtte jeg sande at hun har en on-og-off knap jeg aldrig har set lignede. Jeg er fuldstændig solgt og efter flere parringer, så håber jeg at min lille nye stjerne vil bliver født omkring starten af marts. Det er hende der er på billedet ovenfor. I kan læse mere om hende her

Jeg håber at 2012 på alle måder bliver bedre end 2011, og jeg vil i år ingen mål sætte for hundene, da jeg ikke ved hvad morgendagen bringer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar