Sider

søndag den 2. februar 2014

Wir fuhren nach Deutschland!

Lene spurgte i december om jeg ville med til Tyskland i starten af 2014 og jeg tænkte at det kunne egentlig være meget sjovt. Især fordi Ashlyn kommer derfra og jeg tænkte at jeg måske kunne møde nogle af hendes søskende eller bare familie generelt. Jeg tilmeldte begge hunde, men fik kun plads til Shuma.

Vores træning har været minimal siden december, så jeg forventede ikke det store, vi skulle bare have en god oplevelse og det fik vi!

Turen derned gik som smurt og vi snakkede og snakkede og svupti så var vi fremme ;o) Vi fik tjekket ind og afleveret bøger og tjekket pas og så gik vi en tur med hundene. Da vi kom tilbage kom en af indtjekningsdamerne løbene og spurgte om jeg havde Ashlyn med, for de havde fået en ledig plads. Det havde jeg så desværre ikke, da jeg synes det var synd hun skulle med på så lang en tur og bare ligge i bilen, uden noget at lave. Men sikke en service! 

Shuma skulle løbe AG2 så vi startede med at se AG3 hundene løbe. Mange rev pinde og vi fandt ud af at underlaget var lidt ligesom at løbe i sand og hundene sank i og førerne kom ikke rigtig afsted når de skulle. Vi fik gået bane til AG2 og jeg gjorde mig klar til at løbe. Super nemt system de har dernede, man skal løbe efter samme person i alle løbene, så skal man ikke finde ud af hvem alle mulige er, man skal bare holde øje med den ene! Vores løb var meget præget af at vi skulle finde hinanden i den bløde bund, så der kom et par misforståelser, fordi jeg ikke nåede hen hvor jeg ville. Vi fik en værring, men jeg var godt tilfreds med løbet. Da resultatlisten kom op, viste det sig sørme også at jeg havde vundet den! 


Vores spring 2 løb var sjusket og Shuma tog røven på mig et par gange, men pæne momenter ind i mellem. Godt Lene og Turbo kunne vise det danske flag med et flot fejlfrit løb og en 2. plads.
Shuma ser agility, godt pakket ind i tæpper

Vores sidste løb var Speil klassen. Jeg var meget spændt på hvad det indebar, men mest af alt minder det om vores åbne løb. Alle store hunde løber mod hinanden, alle mellem mod hinanden osv. Shuma løb fejlfrit og ingen af os havde rigtig hørt tiden. 


Jeg så videoen (ovenstående) og tænkte at det ikke så super hurtigt ud, så da flere af de hurtige og super gode klasse 3 hunde løb fejlfrit var jeg overbevidst om at det blev ikke til nogen præmie der. Så jeg blev MEGET overrasket da jeg så resultatlisten og så at Shuma havde vundet den! 

Tryk på billedet, for at se det i stor format 


Hvilken en debut på de tyske baner. 2 vundne løb ud af 3. Jeg er så stolt af hvor Shuma og jeg er havnet på det sidste års tid!

Vi jublede hele vejen hen til Fleggaard hvor der blev handlet godt ind og så var vi på Mac D. 
Jeg var hjemme kl. 00.30 og så var jeg ellers godt brugt og hoppede i seng!
Tusind tak til Lene, Heidi og Annette for en super god og hyggelig tur. Jeg glæder mig allerede til d. 16 feb hvor vi igen drager afsted og denne gang med Ashlyn også!

Shuma med hendes præmier 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar